تعمیر سانترال
دستگاه سانترال، مرکز تلفنی خصوصی است که در یک مجموعه کاری به مدیریت تماسها کمک بسزایی میکند. این دستگاه در حالت پیشفرض جعبهای خالی است که متناسب با خواسته و نیاز مجموعه پر میشود. کارتهای جای گرفته در سانترال خود تشکیلشده از دیود و قسمتها بسیار کوچک و حساس الکترونیکی هستند. این کارتها در عین حساس بودن به گونهای طراحیشدهاند که نسبت به تغییر ولتاژ برق کمی مقاومت داشته باشند اما استفاده از این دستگاه تنظیمکننده ولتاژ در مجموعههایی که برق محیط ناپایداری دارند بسیار احساس میشود.
سانترال ممکن است بر اثر مواردی خاص دچار اشکال شود و روند فعالیت برقراری تماس را برای کاربران غیرممکن سازد. در برخی از موارد کاربران سانترال این تفکر را دارند که در صورت بروز هر گونه اشکالی باید آن را به واحد تعمیرات ارجاع داد اما در برخی از موارد با راهاندازی مجدد سانترال (RESET) کلیه اشکالات به وجود آمده را بر طرف نمود. در بیشتر مواقع این اتفاق رمانی رخ میدهد که فردی ناآشنا و غیرمتخصص بخواهد برنامهریزی خاصی را در دستگاه انجام دهد که این اتفاق در سانترال پر ظرفیت و سانترال تحت شبکه بیشتر رخ میدهد.
چک کردن موارد زیر قبل از ارسال سانترال به واحد تعمیرات پاناسونیک
همان طور که بیان شد ممکن است اشکالات رخ داده در دستگاه سانترال به صورت غیرمستقیم در دستگاه به وجود آید. به همین دلیل لازم است قبل از ارسال دستگاه به واحد تعمیرات برخی از موارد را چک کرد:
•قطع نبودن خط از مخابرات
•اطمینان از عدم دستکاری توسط فرد نا آشنا
•چک کردن برق ورودی دستگاه
دستگاه سانترال
•چک کردن سیم پاور
•چک کردن گوشیهای متصل به دستگاه
•صحت سیمکشی داخلی
•چک کردن حالت روز و شب دستگاه سانترال
بررسی موارد بیانشده سبب میشود تا به این نتیجه رسید که آیا اشکال از دستگاه است و یا موارد جانبی در کنار دستگاه سبب بروز این اتفاقات شده است.
تعمیر تلفن بیسیم، تلفن رومیزی
تلفن وسیلهای ارتباطی بسیار مهم و حیاتی است که وجود آن در هر مجموعهای احساس میشود. تلفنها در انواع مختلفی طراحی و تولید شده است که متناسب با نیاز کاربران قابل انتخاب است. این وسیلههای پر کاربرد ممکن است به مرور زمان دچار مشکل شوند. این اشکالات در پارهای از موارد باعث عدم امکان در برقراری تماس میشود که مشکلاتی اساسی و جدی به حساب میآیند. از جمله مواردی که در تلفن بی سیم و تلفن رومیزی رخ میدهد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
•سفت شدن کلیدهای شمارهگیر
•خاموش و روشن شدن دستگاه
•عدم ارتباط به منشی تلفنی
•عدم ارتباط گوشی و پایه
•عدم شارژ کافی و خرابی باطری
•خرابی بلندگو و یا میکرو فن دستگاه
•خرابی زنگ تلفن و عدم زنگ خوری تلفن برای تماسهای ورودی
•کار نکردن تعدادی از کلیدهای گوشی
در بیشتر مواردی که در خصوص خرابی تلفن بی سیم به چشم میخورد سفت شدن کلیدهای شمارهگیر تلفن است که پاناسونیک در سری جدید محصولات خود این مشکل را برطرف نمود اما در مدل های قبلی با تعویض شمارهگیر میتوان این مشکل را برطرف نمود. هم چنین در باقی موارد با تعویض باطری و یا سیم پاور و یا تعویض قطعههای الکترونیکی درون تلفن میتوان مشکل را برطرف نمود.
چک کردن موارد زیر قبل از ارسال گوشی تلفن به واحد تعمیرات پاناسونیک
تلفن بی سیم و تلفن رومیزی قبل از ارسال برای تعمیر باید حتماً توسط افراد مورد بررسی قرار گیرد و از صحت خرابی گوشی تلفن اطمینان حاصل نمود. برای این کار باید موارد زیر را چک نمود.
•قطع نبودن خط شهری
•قطع نبودن سیم پاور
•اطمینان از شارژ داشتن باطری (در تلفن بیسیمی که از باطری نیم قلمی استفاده میکند)
•وصل بودن سیم تلفن و عدم قطع بودن سیم (سیم رابط گوشی به تلفن)
•صحت سیمکشی داخلی
•چک کردن برق دستگاه و محیط
از عدم قطعی خط از سوی مخبرات مطمئن شوید.
با پرسش از اطرافیان، از عدم دستکاری دستگاه توسط فرد دیگری اطمینان حاصل نمایید.
برق دستگاه و ساختمان را چک نمایید.
از سالم بودن سیمهای ارتباطی دستگاه نظیر سیم پاور اطمینان حاصل نمایید.
گوشیهای متصل به دستگاه را چک نمایید.
از صحت سیمکشی داخلی اطمینان حاصل کنید.
حالت روز و شب دستگاه سانترال را چک نمایید.
تعمیر دستگاه فکس
دستگاه فکس، در واقع سیستم ارتباطی دو کاره است. دو کاره بودن سیستم به این معنا است که به غیر از قابلیت برقراری تماس تلفنی قابلیت ارسال و دریافت نامههای مکتوب را از طریق خط شهری به کاربران خود میدهد. دستگاه فکس پاناسونیک در انواع مختلف با مقاومت بالا طراحی شده است. این سیستم های ارتباطی اساسی در دنیای امروز عضو جدانشدنی ارتباط در شرکتها به حساب میآیند به همین دلیل سالم بودن دستگاه از هر حیث جزء مومات است اما ممکن است این دستگاهها به مرور زمان دچار مشکل شوند و نیاز به تعمیر و یا سرویس مجدد داشته باشند. از جمله مشکلاتی که در دستگاه فکس ممکن است پیش آید موارد زیر است:
•شکستن چرخدندههای فکس
•جمع شدن کاغذ توسط فکس
•وجود صدا در دستگاه
•ساییده شدن چرخدندهها در هنگام ارسال و یا دریافت
•قطع و وصل شدن دستگاه
دستگاه فکس ممکن است به مرور زمان دچار اشکال شود و در هنگام ارسال فکس، کاغذ را در خود جمع کند. این اشکال بیشتر در فکس های حرارتی رخ میدهد و فکس های کاربنی و لیزری و یا فکس چند کاره کمتر دچار این اشکالات در جمعآوری کاغذ میشوند. فکس کاربنی و فکس حرارتی دارای قدرت پردازنده پایین تری نسبت به فکس لیزری و فکس چندکاره هستند و این پایین بودن قدرت پردازش و هم چنین کم بودن سرعت ارسال فکس در دقیقه (در هر فکس متفاوت است) سبب میشود که در هنگام ارسال چندین فکس به صورت متوالی به دستگاه فشار آید و سبب ایجاد صدایی در دستگاه شود. در این موارد ذکرشده در بالا واحد تعمیرات با سرویس و رفع مشکل پیشآمده سریعاً مشکل را بر طرف میکند.
چک کردن موارد زیر قبل از ارسال فکس به واحد تعمیرات پاناسونیک
در هنگام مواجهشدن با اختلالات مختلف در دستگاه فکس ابتدا باید چندین نکته را بررسی نمود. این بررسیها برای کسب اطمینان از معیوب بودن دستگاه است که میتوان به چند مورد به صورت خلاصه اشاره نمود.
•چک کردن سیم پاور دستگاه
•چک کردن سیم تلفن متصل به دستگاه
•چک کردن سیم رابط دستگاه به تلفن
•چک کردن نوع کاغذ موجود در فکس
•چک کردن میز و یا پایهای که دستگاه بر روی آن قرار دارد
موارد ذکرشده در بالا قبل از ارسال دستگاه فکس به تعمیرات بسیار ضروری است. همان طور که بیان شد سیستم فکی به دلیل کارایی دو گانه ای که دارد از حساسیت بالایی برخوردار است و ممکن است با اندکی سهلانگاری دچار آسیب شود و یا در روند کار فکس اختلال ایجاد کند.
هم چنین در فکس کاربنی، حرارتی و لیزری وجود کاربن و فیلم و کارتریج به دستگاه در ارسال و دریافت فکس کمک میکند. این عضوهای دستگاه جزء قسمتهای اصلی دستگاه به حساب میآید اما به دلیل محدود بودن ظرفیت و گنجایش آنها در نگهداری جوهر باید بسیار با دقت عمل کرد و در صورت اتمام این وسیلههای ارتباطی میتوان با این واحد تماس برقرار کرده و با خرید کاربن، فیلم و کارتریج دستگاه فکس از بیاستفاده شدن دستگاه جلوگیری کنید.
درباره این سایت